E-COMMERCE

Wsparcie dla sklepów internetowych, którym zależy na podniesieniu jakości ruchu i szybkich wzrostach

Szachy
Ludzie rozmawiający przy biurku

Czy wiesz, dlaczego klienci kupują w Twoim sklepie? Możemy wspólnie sprawdzić, co sprawia, że Klienci częściej wybierają właśnie Twój sklep.

 

Marketing e-commerce – pozycjonowanie sklepów internetowych

Branża e-commerce potrzebuje skutecznego marketingu, aby trafić bezpośrednio do odpowiedniej grupy docelowej i zwiększyć tym samym sprzedaż. Zależy Ci na lepszej widoczności w wyszukiwarce, ale nie wiesz, jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? Sprawdź, jak możemy pomóc Twojemu biznesowi!

Naszym zdaniem pod lupę należy wziąć obszary nieoczywiste. Źródeł wzrostu trzeba solidnie poszukać. Google Shopping i remarketing dają najlepsze efekty. Szczegółowy opis strategii znajdziesz w ramach case study.

Czym jest i na czym polega pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google?

Pozycjonowanie sklepu internetowego polega na optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek. Wprowadzamy na stronie www zmiany, które mają na celu poprawić widoczność serwisu. Jak to wygląda w praktyce?

Pierwszym krokiem jest opracowanie kompleksowego audytu SEO, a także analiza rynku i konkurencji. Na podstawie zebranych danych tworzymy strategię pozycjonowania sklepu, która uwzględnia nie tylko wymagania algorytmów, ale i indywidualne potrzeby Klienta.

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga szeregu zintegrowanych działań, na które składa się:

  •  pozyskiwanie wartościowych linków;
  •  dobór fraz/słów kluczowych;
  •  monitorowanie osiągniętych wyników (m.in. za pomocą Google Search Console). 

W Strategiczni.pl stawiamy na nieszablonowe podejście do realizowanych projektów, które pozwala na osiąganie jak najwyższych efektów przy jak najniższych kosztach.

Optymalizacja sklepu internetowego wpływa nie tylko na zdobycie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, ale przekłada się również na generowanie leadów i zwiększenie ruchu organicznego. Mimo że na wyniki podjętych działań trzeba będzie trochę poczekać, to w perspektywie długoterminowej zyskasz coś więcej niż chwilowy zasięg wynikający z płatnej kampanii – rozpoznawalność wśród klientów i poprawienie wyników sprzedaży.

Co jest najważniejsze w procesie pozycjonowania sklepu internetowego?

Skuteczna strategia optymalizacyjna e-sklepu zakłada zarówno działania on-site, jak i off-site. W praktyce oznacza to równoległe wdrażanie zaproponowanych rozwiązań na stronie internetowej klienta i poza nią (najczęściej przy pomocy innych witryn). Najważniejszych czynności w procesie pozycjonowania to przede wszystkim:

  • optymalizacja strony www (analiza architektury witryny i zmiana wyglądu mają na celu nie tylko poprawienie widoczności serwisu w wyszukiwarce, ale i uczynienie go bardziej przejrzystym dla odbiorców);
  • tworzenie treści (na stronę klienta trafia wysokiej jakości, unikalny content pisany językiem korzyści, który spełnia wymagania SEO i pozostaje przy tym atrakcyjny dla czytelników);
  • pozyskiwanie linków (efektywny link building opiera się na budowaniu sieci wartościowych i starannie wyselekcjonowanych linków, czyli przekierowywaniu odbiorców z innych serwisów o dobrej widoczności na stronę klienta);
  • monitorowanie działań (ze względu na długofalowy charakter pozycjonowania trzeba zachować czujność i uważnie śledzić statystyki, aby w razie niezadowalających wyników spowodowanych np. zmianą algorytmu, móc odpowiednio szybko zareagować i zapobiec pogłębianiu się kryzysowej sytuacji).

 

Dlaczego działania marketingowe są ważne dla branży e-commerce?

E-commerce potrzebuje e-marketingu, jednak konkurencja na tym polu jest spora, a nowym firmom trudno wybić się na tle rozpoznawalnych marek, które klienci zdążyli wcześniej obdarzyć zaufaniem. W takim wypadku prawidłowe działania SEO sklepu internetowego są kluczem do zyskania lepszej widoczności i przyciągnięcia uwagi potencjalnej grupy odbiorców.

Samo pozycjonowanie może nie wystarczyć – wartościowa strategia marketingowa opiera się na przemyślanym wykorzystaniu wszystkich dostępnych kanałów. Cele wizerunkowe są równie ważne co sprzedażowe, pozwalają na budowanie zaufania i pozyskiwanie lojalnych klientów. Z doświadczenia wiemy, że realizowanie długofalowego i kompleksowego planu to pewny sposób na zdobycie stabilnej pozycji na rynku.

Mieliśmy przyjemność pracować z…

Pozycjonowanie sklepu internetowego – oferta Strategiczni.pl

W Strategiczni.pl prowadzimy szerokie działania mające na celu poprawienie widoczności sklepu internetowego, zwiększenie konwersji, pozyskanie nowych klientów, a finalnie – również wyników sprzedaży

W naszej ofercie znajdziesz usługi z zakresu SEO, SEM (Google Ads, Facebook Ads), a także content marketingu. Nasz zespół wyróżnia konsekwencja – analizujemy rynek, tworzymy strategie, wyznaczamy i osiągamy cele. Jesteś ciekawy, jak wygląda nasza praca i pozycjonowanie sklepów internetowych krok po kroku?

Audyt SEO – podstawowy krok w procesie zwiększania widoczności

Zasada jest prosta – nie działamy bez planu. Opracowanie strategii wymaga od nas rzetelnego rozeznania. Od czego zaczynamy? Przede wszystkim chcemy poznać Ciebie, Twoją firmę, oczekiwania i potrzeby. Przyglądamy się bliżej całej ofercie i modelowi biznesowemu, a także sprawdzamy, jak radzi sobie konkurencja.

Opracowanie działań – analiza treści i strategia SEO

Nie bez znaczenia jest dla nas również kondycja Twojej strony internetowej – architektura, jakość treści, dotychczasowe wyniki i statystyki. Na podstawie danych uzyskanych za pomocą zaawansowanych narzędzi analitycznych zaproponujemy szczegółową strategię. To moment, w którym przedstawimy Ci dalszy harmonogram współpracy i opowiemy, jak wspólnie możemy rozwinąć Twój biznes.

Optymalizacja techniczna sklepu – usprawnienie działania witryny

Audyt może wykazać, że strona internetowa sklepu wymaga pewnych usprawnień. Skuteczna optymalizacja witryny obejmuje przede wszystkim zmianę architektury strony, tak aby była przyjazna nie tylko dla algorytmów wyszukiwarki, ale i użytkowników, wpływając tym samym pozytywnie na ich doświadczenia. Inne korzyści wdrożenia nowej struktury serwisu to m.in. szybsza prędkość ładowania witryny oraz sprawniejsza indeksacja, dzięki której Google pokazuje Twoje treści. Może się okazać, że strona sklepu wcześniej nie wyświetlała się w wynikach wyszukiwania, a Ty nie miałeś o tym pojęcia!

Content marketing – tworzenie treści wartościowych dla klientów

Po prawidłowo przeprowadzonej optymalizacji technicznej strony sklepu internetowego przystępujemy do wypełnienia serwisu unikalnymi treściami o wysokiej jakości. Nasze specjalistki do spraw content marketingu mają doświadczenie w pisaniu tekstów dla wielu branż, dlatego poradzą sobie z każdym tematem. Wszystkie treści zostaną opracowane nie tylko zgodnie z wytycznymi SEO, ale przede wszystkim z myślą o Twoich potencjalnych klientach. Tworzony przez nas content opowiada o korzyściach, które płyną z zakupu danego produktu i podkreśla wartość oferty sklepu, jak i samej marki.

Linkbuilding dla platform ecommerce – budowa wizerunku i zaufania do strony

Linkbuilding jest jednym z najważniejszych elementów SEO. Nasz agencja dba o to, aby pozyskiwane linki był wysokiej jakości. Zależy nam na wzmocnieniu Twojej strony, a dzięki rozważnemu zarządzaniu odnośnikami staje się to możliwe. Budujemy wartościowy profil linków zewnętrznych, które prowadzą bezpośrednio do Twojego serwisu.

Kampanie reklamowe Google Ads – zwiększenie konwersji przez płatne rozwiązania

Najlepsze efekty przynoszą zintegrowane działania realizowane różnymi kanałami w ramach spójnej strategii marketingowej. Pozycjonowanie sklepu internetowego – zanim wdrożona optymalizacja osiągnie oczekiwane wyniki – może wzmocnić uruchomienie kampanii reklamowej Google Ads. Mimo że jest to płatne rozwiązanie, wymagające osobnego budżetu, to przyniesie natychmiastowy efekt w postaci wysokiej jakości ruchu i konwersji, a reklamy Twojej firmy pojawią się bezpośrednio w wyszukiwarce.

Jakie efekty można osiągnąć z optymalizacją e-sklepów?

W zależności od tego, jakie cele biznesowe zostaną wyznaczone na początku współpracy, jeszcze na etapie tworzenia strategii, efekty mogą być naprawdę różne – zarówno finansowe, jak i wizerunkowe.

Decydując się na optymalizację sklepu internetowego z pomocą zespołu Strategiczni.pl, możesz zyskać m.in.:

  • rozpoznawalność marki wśród klientów;
  • wysoką pozycję w wyszukiwarce Google;
  • jakościowe treści, które przyciągają uwagę odbiorców;
  • większy ruch na stronie internetowej sklepu;
  • poprawę wyników sprzedaży.

Pozycjonowanie dla e-commerce – dla kogo i kiedy warto je wykorzystać?

Po pozycjonowanie sklepów internetowych powinny sięgnąć osoby, które niedawno rozpoczęły działalność lub dopiero planują, a także wszystkie firmy, których wyniki sprzedażowe są mało satysfakcjonujące. Konkurencja w branży e-commerce jest ogromna – to powszechny fakt. Jeśli zależy Ci w takim razie na rozwoju biznesu i sklepu internetowego, skorzystaj z pomocy doświadczonych ekspertów SEO.

Jak optymalizacja może pomóc zwiększyć wyniki sprzedażowe?

Wysoka pozycja zajmowana w wyszukiwarkach naturalnie przyczynia się do tego, że więcej osób odwiedzi Twój sklep internetowy. W ten sposób zwiększa się ruch organiczny witryny, który może znacząco wpłynąć na wyniki sprzedaży. W połączeniu z wysokiej jakości treściami o wiele łatwiej nakłonić klientów do zakupu produktu. SEO przyciąga nowych odbiorców, a opisana w atrakcyjny sposób oferta zatrzymuje ich na dłużej.

SEO dla ecommerce – jakie oferujemy usługi?

  • techniczna optymalizacja sklepu internetowego,
  • link building,
  • pozycjonowanie lokalne,
  • jakościowy content,
  • międzynarodowe SEO.

Jeśli nie jesteś pewien, które rozwiązanie chciałbyś wdrożyć w swojej firmie, skontaktuj się z nami, a wspólnie znajdziemy najkorzystniejsze dla Ciebie rozwiązanie.

Najczęstsze pytania

Każda branża rządzi się swoimi prawami. Trzeba wówczas brać pod uwagę wiele zmiennych czynników, a przede wszystkim konkurencję i rynek. Rodzaj oferowanych produktów zawęża grupę docelową i określa sposób komunikacji. W Strategiczni.pl stawiamy na indywidualne podejście do potrzeb klienta, uwzględniając specyfikę branży, w której działa. W taki sposób możemy dobrać odpowiedni plan marketingowy i zaproponować konkretne rozwiązania.

Optymalizacja sklepu internetowego za każdym razem wymaga indywidualnego podejścia, dlatego koszt przedsięwzięcia różni się w zależności od tego, jak wielu usprawnień wymaga witryna. Przeprowadzenie audytu SEO umożliwia dokonanie bardziej szczegółowej wyceny. Należy jednak pamiętać, że na finalny koszt optymalizacji składa się szereg elementów – od wspomnianego już audytu, po opracowanie strategii i regularne monitorowanie działań. W Strategiczni.pl przyjęliśmy model rozliczenia w postaci abonamentu, którego wysokość jest ustalana indywidualnie.

Optymalizacja pod kątem SEO to działania długofalowe, na które wpływ ma wiele zmiennych, dlatego niezbędne jest stałe monitorowanie działań i w razie potrzeby – wdrażanie kolejnych rozwiązań. Zanim sklep internetowy zdąży się odpowiednio wypozycjonować, trzeba uzbroić się w cierpliwość i zaufać specjalistom. W zależności od konkretnego przypadku, sytuacji wyjściowej serwisu i popularności fraz efekty mogą pojawić się po kilku lub nawet kilkunastu miesiącach.

Doświadczona agencja SEO gwarantuje skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego. To opłacalna inwestycja, która pozwoli na organiczne zwiększenie ruchu i wyników sprzedaży. Stawiając na naszą agencję – Strategiczni.pl – zyskujesz pewność, że Twój sklep polepszy swoją pozycję w wyszukiwarkach. Mieliśmy klientów z różnych branż, a dzięki indywidualnemu podejściu do realizowanych projektów udało nam się wypracować skuteczne rozwiązania i osiągnąć zadowalające wyniki dla obu stron.

Odpowiednia optymalizacja witryny, a przede wszystkim jej struktury, może pozytywnie wpłynąć na doświadczenia użytkownika. Jeśli klient trafi na atrakcyjną, przejrzystą i do tego łatwą w obsłudze stronę, zwiększa się szansa na to, że coś kupi. Elementem, który może nakłonić użytkownika do podjęcia decyzji, jest jakościowa treść. Sklep eksponujący zalety oferowanych produktów zwraca uwagę odbiorców na korzyści płynące z zakupu konkretnego przedmiotu.

W Strategiczni.pl stawiamy na transparentność, a nasi Klienci co miesiąc dostają szczegółowy raport. Za każdy projekt odpowiada konkretny specjalista, który monitoruje działania i czuwa nad całym procesem pozycjonowania. Wierzymy, że dobra komunikacja jest podstawą udanej i długofalowej współpracy. Nasi klienci wiedzą, że w przypadku wszelkich pytań czy wątpliwości mogą się z nami skontaktować – telefonicznie lub mailowo. Regularnie odbywają się również spotkania w formule online, podczas których omawiamy bieżące sprawy i podsumowujemy dotychczasowe wyniki.

Nasza agencja posiada doświadczenia w pracy z takimi platformami e-commerce jak m.in. Shopify. Dodatkowo jesteśmy partnerem Google, dzięki czemu mamy dostęp do profesjonalnych narzędzi i z powodzeniem możemy realizować kampanie reklamowe dla naszych Klientów (w tym m.in. Google Ads, Google Shopping).

W przypadku branży e-commerce można na wiele sposobów pozyskiwać klientów online. Social media marketing stanowi nie tylko kolejne źródło generowania ruchu, ale przede wszystkim kanał do kreowania pozytywnego wizerunku marki. Stworzenie zaangażowanej i lojalnej społeczności to podstawa do ugruntowania pozycji na rynku, a także wyróżnienia się na tle konkurencji. Dziś social media mają ogromny potencjał sprzedażowy, dlatego warto rozważyć również wdrożenie strategii na platformy takie jak Facebook czy Instagram, która będzie wsparciem dla pozostałych działań marketingowych.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Jesteś właścicielem sklepu internetowe, jednak nie przynosi on zakładanych dochodów?

Szukasz sposobu na zwiększenie ilości osób odwiedzających Twój sklep?

Zastanawiasz się co robi Twoja konkurencja?

Agencja Strategiczni.pl pomogła już wielu sklepom internetowym. Nasze kompleksowe podejście do tematu pozycjonowania sklepów internetowych raz po raz potwierdza swoją skuteczność.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

    Jak możemy Ci pomóc?

    Dane kontaktowe



    Wiadomość